Video som en del av strategien

Video som en del av strategien

Publisert 31.10.2023

Skrevet av Kristina Juul Jørgensen

Bruk av video øker i markedsføring - med god grunn.

Video er en nødvendighet for bedrifter i dag, og skal du jobbe godt med markedsføring bør video være en del av strategien. 


Sannsynligvis har du støtt på statistikk som understreker videoinnholdets viktige rolle på nett og i sosiale medier. Også markedsføringsgiganten Hubspot understreker at videoinnhold allerede lå høyt på markedsføringstrender, men at det i 2023 har økt i enda større grad. 


Video er overalt og har blitt en uunnværlig del av den digitale opplevelsen for oss brukere. De ulike videoformatene spenner seg fra enkle snakke-til-kamera-opptak til mer komplekse kinoreklamer eller TV-reklamer.


Fordi vi jobber med video hver eneste dag, både direkte med kunder og via markedsføringsbyrå, har vi gjort oss verdifulle erfaringer slik at vi kan skreddersy videoene etter dine spesifikke behov. 


Bruk video hvis du vil:

  • bedre kommunikasjonen mot, og med, potensielle kunder eller internt i bedriften
  • forkorte salgstid og øke inntekter
  • øke salget, rekruttere mer effektivt 
  • øke den interne effektivteten i bedriften


Hvordan?

  1. Med video får du sagt mye på kort tid. Du kan klare å fange oppmerksomheten til flere enn hvis du kun kommuniserer med tekst. Dette gjelder også kommunikasjon med dine ansatte eller kolleger. 
  2. Med video kan du knytte kontakt med kundene raskere, du forbedrer salgsaktivitetene og dermed fylles også oppdragsmengden opp raskere. 
  3. Med video kan du skape sømløse interaksjoner i nær sagt uendelige former. 


La video binde salg og markedsføring sammen

Video vil ha stor effekt hvis det brukes som et strategisk verktøy som lar markedsføringstiltakene komplettere salgsprosessene dine.



...

Kristina Juul Jørgensen

kjj@oclin.no | 48225201

Les mer fra Oclin Bloggen


Det beste kameraet er det du har med deg? 📸

Vi har alle hørt det før, det beste kameraet er det du har med deg.


Kunstig intelligens i liveprodukson? Ja, selvsagt!

Ansiktsgjenkjenning gjør det lettere å gjennomføre liveproduksjon.


Verdikjeda i Ulvang | 2019

Oclin for Ulvang via Beck Studio


Reklamefilm for Vik Ørsta - Lysmast

Gjenkjennelseseffekt og merkevarebygging i første rekke.


Video som en del av strategien

Bruk av video øker i markedsføring - med god grunn.