Video som en del av strategien

Video som en del av strategien

Publisert 31.10.2023

Skrevet av Kristina Juul Jørgensen

Bruk av video øker i markedsføring - med god grunn.

Video er en nødvendighet for bedrifter i dag, og skal du jobbe godt med markedsføring bør video være en del av strategien. 


Sannsynligvis har du støtt på statistikk som understreker videoinnholdets viktige rolle på nett og i sosiale medier. Også markedsføringsgiganten Hubspot understreker at videoinnhold allerede lå høyt på markedsføringstrender, men at det i 2023 har økt i enda større grad. 


Video er overalt og har blitt en uunnværlig del av den digitale opplevelsen for oss brukere. De ulike videoformatene spenner seg fra enkle snakke-til-kamera-opptak til mer komplekse kinoreklamer eller TV-reklamer.


Fordi vi jobber med video hver eneste dag, både direkte med kunder og via markedsføringsbyrå, har vi gjort oss verdifulle erfaringer slik at vi kan skreddersy videoene etter dine spesifikke behov. 


Bruk video hvis du vil:

  • bedre kommunikasjonen mot, og med, potensielle kunder eller internt i bedriften
  • forkorte salgstid og øke inntekter
  • øke salget, rekruttere mer effektivt 
  • øke den interne effektivteten i bedriften


Hvordan?

  1. Med video får du sagt mye på kort tid. Du kan klare å fange oppmerksomheten til flere enn hvis du kun kommuniserer med tekst. Dette gjelder også kommunikasjon med dine ansatte eller kolleger. 
  2. Med video kan du knytte kontakt med kundene raskere, du forbedrer salgsaktivitetene og dermed fylles også oppdragsmengden opp raskere. 
  3. Med video kan du skape sømløse interaksjoner i nær sagt uendelige former. 


La video binde salg og markedsføring sammen

Video vil ha stor effekt hvis det brukes som et strategisk verktøy som lar markedsføringstiltakene komplettere salgsprosessene dine.



...

Kristina Juul Jørgensen

kjj@oclin.no | 48225201

Les mer fra Oclin Bloggen


Oclin lanserer arkivløsningen Oclin Media!

Vi har jobbet med den lenge og, og noen av våre kunder har allerede vært innom den, men nå har vi lansert Oclin Media - en komplett arkivløsning!


Sømløs avvikling av konferanse i Ålesund

Uansett hvor mange deltagere man har på konferansen er det ekstremt viktig at teknikken fungerer.


6 kjappe med Chris-Håvard

Bli bedre kjent med CTO og liveprodusenten vår her:


- En kulinarisk suksessproduksjon

Årets kokk og kvalifisering til Bocuse d'Or


6 kjappe med Andreas

Bli bedre kjent med filmfotograf og klipper Andreas Eide


Kontakt oss?

hello@oclin.no

Personvern

Oclin AS

Hamnegata 20, 6100 Volda

Lørenveien 68, 0585 Oslo